Betreft: kakuro in varia
Vraag het ons!
kakuro in varia
Fotogravinnetje
10-26-2009, 14:35
Hallo,
Ik ben erg blij met o.a. de kakuro in de varia-boekjes. Ik heb alleen een vraag. Bij elke puzzel staat o.a. de volgende zin: "Tevens mag dezelfde reeks cijfers slechts één keer gebruikt worden in elke puzzel." Tot nog toe heb ik in elke puzzel daardoor onmogelijkheden ontdekt, zoals meerdere keren de 3 of de 4 in 2 hokjes (alleen mogelijk als 1,2 resp. 1,3) de 7 in 3 hokjes (1,2,4), 11 in 4 hokjes (1,2,3,5) etc.
Wilt u ofwel die regel schrappen in de beschrijving van de kakuro, ofwel zorgen dat de puzzels zich ook aan die regel houden? (Ik heb zelf voorkeur voor de laatste optie, omdat de puzzels daarmee iets uitdagender worden.)
Groetjes
Puzzelverslaafde
11-30-2009, 19:06
Ze hebben jouw bericht gelezen, want in Denksport Tazuku Breinbrekers staat die regel niet meer in. Ze hebben dus de regel geschrapt, dat had ik ook het liefst, want ik vind hem DAN juist uitdagender, in tegenstelling tot jou, ieders eigen mening zou ik zeggen...
Ik wil trouwens ook nog zeggen dat de laatste tijd Denksport zo weinig Kakuro's uitbrengt, want ik 1 nummer van Denksport Tazuku Breinbrekers staan maar 3 Kakuro's (1 van 3* en 2 van 4*) en het boekje komt maar 2x per jaar!!! Dus 6 Kakuro's per jaar, terwijl er vroeger een appart boekje van bestond!!! Gelukkig kan je op www.tazuku.fr elke dag 4 nieuwe Kakuro's maken, en in België zijn er 2 kranten die het op zaterdag/maandag en donderdag in hun krant hebben. (Onder de naam 'Sumbrero')
Puzzelverslaafde
12-03-2009, 20:32
Oei, ik wist eerst niet dat ze ook in de varia-boekjes staan. Maar staan er wel veel Kakuro's in??? Ik ben trouwens een beetje van mening veranderd: Kakuro wordt nog best wel wat uitgegeven.